Duurzaam ondernemen met Green Positive

Positieve vreemde eend

Wat een wonderlijke en boeiende wereld zit ik in!

Als ‘vreemde marketing eend’ in de duurzame energie en circulaire ‘bijt’, verbaas ik me geregeld over de dingen die ik zie, hoor en ervaar. Ik merk dat ik namelijk vanuit een ander blikveld naar bepaalde ontwikkelingen kijk. Dan zie je meer dan een ander.

Daarom wil ik jullie vanaf deze week graag meenemen in wat mij opvalt, als spiegel, open deur of nieuw inzicht. Laat gerust weten in de comments of je het met me eens bent, dat je het anders ziet of als je een andere vraag hebt. En haak gerust anderen aan!

Als eerste start ik met wat leidde totdat ik Green Positive überhaupt begonnen ben. Verduurzaming en energietransitie kan je versnellen op de manier hoe de meeste succesvolle transities plaatsvinden: met Euro’s die verdiend worden. Als er geld binnenkomt of waardevermeerdering plaatsvindt, gaat versnellen nou eenmaal sneller. Je businessmodel, propositie en marketing fungeert als smeerolie voor de stap naar de markt en voldoen aan bepaalde behoeftes van klanten.

Is dat verrassend? Is dat erg? Nee en nee, een commerciële insteek is juist gezond.

Is dit al de praktijk bij verduurzaming binnen bedrijven? Slechts gedeeltelijk. Er wordt nog steeds vooral gekeken naar verduurzaming als kosten of plicht.

Wat is het effect hiervan? Uitzonderingen daargelaten, krijgen veel organisaties en ondernemers de business case voor de investeringen niet rond of schatten de risico’s nog te hoog in. Zo voed je de ‘ik wil wel, maar kan niet’-paradox of “mijn klant wil niet betalen voor mijn duurzaamheidsinvesteringen”.

Herkenbaar?

En wat als je het bekijkt vanuit de markt en klantvraag? Vanuit de klantzijde zijn businessmodellen en proposities die ‘verduurzaming koppelen aan een klantvraag’ vrij dun bezaaid. Hier liggen binnen meerdere branches echt kansen voor de ultieme win (jouw bedrijf) – win (klant) – win (duurzamer ondernemen).

Hierom ben ik Green Positive gestart. Als je start bij de klant kan je met zichtbaarheid en transparantie de ‘echte waarde’ van jouw verduurzamingsbeslissing of -investering scherp krijgen. In plaats van te wachten totdat je klanten erom vragen, wetgeving je verplicht of al je concurrenten je ingehaald hebben, kan je zelf een stap vooruitnemen.

Dat klinkt misschien niet concreet, maar dat is het juist wel! Hoe? Bel of mail ons.

Contactgegevens:

Mail: hallo@greenpositive.nl
Tel: +31 6 27524878

Language:

EN

Inschrijven nieuwsbrief