Je biedt een innovatieve oplossing binnen de energietransitie in Nederland of Duitsland. Of je nu zonnepanelen, een oplossing met waterstof of slimme batterijen voor elektrische vrachtwagens verkoopt: jij weet dat jouw product de toekomst is. En toch is het knap lastig dit aan je klant te vertellen. Interesse is er zeker, maar je proeft de aarzeling om de stap naar jouw product of oplossing te zetten. Het is immers ook niet goedkoop of al erg bekend. En dat maakt het soms ingewikkeld voor klanten.
Waarom? Omdat je boodschap niet helder is. En als je eerlijk toegeeft, dan heb je eigenlijk ook geen idee hoe het wel moet. Een oplossing voor energietransitie wilt toch iedereen? Dat hoort zichzelf toch te verkopen?
Helaas. Zo gaat het niet. Merk je al snel.
Dus je schakelt een marketingbureau in dat iets beter weet hoe het reilt en zeilt in verkoopland. Maar ook dat levert niet de resultaten op die je voor ogen had. Te veel greenwashing en te weinig klanten.
Precies wat je wilt voorkomen.
Hoe? Door het niet allemaal op duurzaamheid te gooien.
Wat jouw klant wilt is een oplossing die niet alleen groen, maar ook economisch zinvol is. Heel plat: het moet ook wat (lees: geld) opleveren. Al geven ze dat natuurlijk niet zo snel toe. Want je investeert in duurzame oplossingen voor een betere wereld, toch?
Zeker. Maar niet als het je klant blijvend meer geld kost dan dat het oplevert.
Een boodschap komt dus niet over wanneer het alleen gaat over ‘duurzaam’ of alleen over de voordelen van de oplossing. Het is de combinatie die ervoor zorgt dat jij goud in handen hebt.
En waardoor klanten voor je in de rij staan.
Dat horen we vaker. En toch ben je (gelukkig) bij ons terechtgekomen.
Lever jij (of je marketingbureau) goed werk? Super fijn! De vraag is alleen: denk je verder dan de basis? Weet je hoe je jouw oplossing zo positioneert dat je klant niet alleen overtuigd raakt van de technische en duurzame voordelen, maar ook begrijpt hoe jouw oplossing hun eigen succes vergroot? En heb je nagedacht over de klant van je klant?
Allemaal vragen die een groot verschil maken. Een gedegen strategie die hier rekening mee houdt is heel wat anders dan wat marketingactiviteiten uitvoeren. En al helemaal wanneer het gaat over duurzaamheid.
We werken samen met jou om jouw product in de markt te zetten op een manier die werkt. Niet door alleen maar te praten over duurzaamheid, maar ook door jouw oplossing neer te zetten als een slimme investering. We rekenen dat plaatje zelfs helemaal rond en werken dat uit in een business case. Zowel voor jou als voor je klanten. Ons 7-stappenplan helpt je vervolgens om een sterke, commercieel succesvolle propositie te bouwen inclusief scherpe boodschap. Eentje die je klant begrijpt en waardeert.
Bovendien stopt het daar niet. We geven niet alleen advies, maar vermarkten die propositie vervolgens met effectieve (green)marketing. Dat nemen we in zijn geheel over of we helpen je huidige marketingteam of marketingbureau om op koers te blijven.
Samen komen we verder, toch?
Plan vooral een afspraak in als je:
En doe vooral géén moeite wanneer je:
We beginnen met een gesprek om elkaar beter te leren kennen. Wat speelt er binnen jouw bedrijf? Waar liggen de grootste uitdagingen en kansen? En minstens zo belangrijk: zijn wij de juiste partij om je hierbij te helpen?
Als je besluit met ons verder te gaan, zetten we direct ons 7-stappenplan in. We brengen niet alleen je data en doelstellingen in kaart, maar zorgen ook voor een optimale product-markt fit en een uitgedachte strategie. Aan het eind van deze stap ligt er een gedegen plan waarmee we met de juiste boodschap, via het juiste kanaal, op het juiste moment, de juiste klant bereiken.
Dat plan is pas waardevol wanneer je het daadwerkelijk uitvoert. Wij zorgen dat alles efficiënt en praktisch wordt uitgerold. Dit regelen we volledig voor je óf we werken samen met je bestaande marketingteam of bureau. Van het opzetten van customer journeys tot het creëren van content, we zorgen dat jouw green marketing op rolletjes verloopt.
Stilstand is achteruitgang. Natuurlijk monitoren we alles nauwkeurig en sturen we bij waar nodig. Op basis van de learnings in de uitvoering passen we het plan weer iets aan en andersom. Handig wanneer je samenwerkt met een partner die zowel het plan als de uitvoering doet, toch?
Als dit klinkt als iets dat je nodig hebt, dan is het tijd voor actie. We helpen je om jouw oplossing voor energietransitie commercieel aantrekkelijk te maken. Voor jou, je klant én de klanten van je klanten.
Spreken we je snel?
Wij stropen onze mouwen op en stoppen niet bij een rapport. Hoe je implementeert bepaalt het succes.
Telefoon en Whatsapp:
+31 (0) 6 2752 4878
hello@greenpositive.nl
Bezoekadres:
Green Positive B.V.
Westervoortsedijk 73,
6827 AV, Arnhem