Oplossingen voor de energietransitie

Maak van jouw energietransitie-oplossing een slimme commerciële keuze

Je biedt een innovatieve oplossing binnen de energietransitie in Nederland of Duitsland. Of je nu zonnepanelen, een oplossing met waterstof of slimme batterijen voor elektrische vrachtwagens verkoopt: jij weet dat jouw product de toekomst is. En toch is het knap lastig dit aan je klant te vertellen. Interesse is er zeker, maar je proeft de aarzeling om de stap naar jouw product of oplossing te zetten. Het is immers ook niet goedkoop of al erg bekend. En dat maakt het soms ingewikkeld voor klanten.

Er gebeurt bar weinig qua klanten

Waarom? Omdat je boodschap niet helder is. En als je eerlijk toegeeft, dan heb je eigenlijk ook geen idee hoe het wel moet. Een oplossing voor energietransitie wilt toch iedereen? Dat hoort zichzelf toch te verkopen?

Helaas. Zo gaat het niet. Merk je al snel.

Dus je schakelt een marketingbureau in dat iets beter weet hoe het reilt en zeilt in verkoopland. Maar ook dat levert niet de resultaten op die je voor ogen had. Te veel greenwashing en te weinig klanten.

Precies wat je wilt voorkomen.

We trekken die klanten over de streep

Hoe? Door het niet allemaal op duurzaamheid te gooien.

Wat jouw klant wilt is een oplossing die niet alleen groen, maar ook economisch zinvol is. Heel plat: het moet ook wat (lees: geld) opleveren. Al geven ze dat natuurlijk niet zo snel toe. Want je investeert in duurzame oplossingen voor een betere wereld, toch?

Zeker. Maar niet als het je klant blijvend meer geld kost dan dat het oplevert.   

Een boodschap komt dus niet over wanneer het alleen gaat over ‘duurzaam’ of alleen over de voordelen van de oplossing. Het is de combinatie die ervoor zorgt dat jij goud in handen hebt.

En waardoor klanten voor je in de rij staan.

Oh, alles al in kannen en kruiken?

Dat horen we vaker. En toch ben je (gelukkig) bij ons terechtgekomen.

Lever jij (of je marketingbureau) goed werk? Super fijn! De vraag is alleen: denk je verder dan de basis? Weet je hoe je jouw oplossing zo positioneert dat je klant niet alleen overtuigd raakt van de technische en duurzame voordelen, maar ook begrijpt hoe jouw oplossing hun eigen succes vergroot? En heb je nagedacht over de klant van je klant?

Allemaal vragen die een groot verschil maken. Een gedegen strategie die hier rekening mee houdt is heel wat anders dan wat marketingactiviteiten uitvoeren. En al helemaal wanneer het gaat over duurzaamheid.

Strategie, marketing en duurzaamheid komen samen

We werken samen met jou om jouw product in de markt te zetten op een manier die werkt. Niet door alleen maar te praten over duurzaamheid, maar ook door jouw oplossing neer te zetten als een slimme investering. We rekenen dat plaatje zelfs helemaal rond en werken dat uit in een business case. Zowel voor jou als voor je klanten. Ons 7-stappenplan helpt je vervolgens om een sterke, commercieel succesvolle propositie te bouwen inclusief scherpe boodschap. Eentje die je klant begrijpt en waardeert.

Bovendien stopt het daar niet. We geven niet alleen advies, maar vermarkten die propositie vervolgens met effectieve (green)marketing. Dat nemen we in zijn geheel over of we helpen je huidige marketingteam of marketingbureau om op koers te blijven.

Samen komen we verder, toch?

Dit levert het jou op:

  • Een propositie die verder gaat dan duurzaamheid en focust op de waarde voor je klant.
  • Sterkere relaties met je klanten, medewerkers, leveranciers en andere stakeholders , dankzij een overtuigend verhaal dat iedereen begrijpt.
  • Een strategie die zorgt voor groei in klanten en dus: omzet en winst
  • Meer vertrouwen en continuïteit in de markt, omdat jouw product als dé slimme keuze gezien wordt.

Maar het is niet voor iedereen

Plan vooral een afspraak in als je:

  • Een oplossing biedt binnen de energietransitie in Nederland of Duitsland, zoals slimme batterijen of andere duurzame technologieën en moeite hebt om dit commercieel te positioneren.
  • Begrijpt dat duurzaamheid belangrijk is, maar dat het niet de enige verkoop reden is.
  • Je wilt dat jouw oplossing gezien wordt als een slimme investering die ook winstgevend is.
  • Op zoek bent naar een manier om jouw propositie op alle niveaus (klant, medewerker, investeerder, leverancier) helder en overtuigend over te brengen.
 

En doe vooral géén moeite wanneer je:

  • Denkt dat duurzaamheid op zichzelf voldoende is om te verkopen en je niet bereid bent om verder te kijken naar de commerciële kant van je product of oplossing.
  • Niet openstaat voor verandering en liever blijft vasthouden aan je huidige strategie.
  • Tevreden bent met een oppervlakkige marketingaanpak.

Dat gaat als volgt:

Stap 1: Even kennismaken

We beginnen met een gesprek om elkaar beter te leren kennen. Wat speelt er binnen jouw bedrijf? Waar liggen de grootste uitdagingen en kansen? En minstens zo belangrijk: zijn wij de juiste partij om je hierbij te helpen?

Stap 2: Aanscherpen strategie

Als je besluit met ons verder te gaan, zetten we direct ons 7-stappenplan in. We brengen niet alleen je data en doelstellingen in kaart, maar zorgen ook voor een optimale product-markt fit en een uitgedachte strategie. Aan het eind van deze stap ligt er een gedegen plan waarmee we met de juiste boodschap, via het juiste kanaal, op het juiste moment, de juiste klant bereiken.

Stap 3: Van strategie naar actie

Dat plan is pas waardevol wanneer je het daadwerkelijk uitvoert. Wij zorgen dat alles efficiënt en praktisch wordt uitgerold. Dit regelen we volledig voor je óf we werken samen met je bestaande marketingteam of bureau. Van het opzetten van customer journeys tot het creëren van content, we zorgen dat jouw green marketing op rolletjes verloopt.

Stap 4: Optimaliseren en bijsturen

Stilstand is achteruitgang. Natuurlijk monitoren we alles nauwkeurig en sturen we bij waar nodig. Op basis van de learnings in de uitvoering passen we het plan weer iets aan en andersom. Handig wanneer je samenwerkt met een partner die zowel het plan als de uitvoering doet, toch?

Klaar voor de volgende stap?

Als dit klinkt als iets dat je nodig hebt, dan is het tijd voor actie. We helpen je om jouw oplossing voor energietransitie commercieel aantrekkelijk te maken. Voor jou, je klant én de klanten van je klanten.

Spreken we je snel?

Waarom kies je voor Green Positive

Denken vanuit de markt

Ons startpunt zijn altijd klanten en andere stakeholders. Zo maken we verschil.

Doelgericht

Door 15+ jaar internationale ervaring weten we wat belangrijk is en hoe je een doel bereikt.

Van advies tot uitvoering

Wij stropen onze mouwen op en stoppen niet bij een rapport. Hoe je implementeert bepaalt het succes.

Contactgegevens:

Mail: hallo@greenpositive.nl
Tel: +31 6 27524878

Language:

EN

Inschrijven nieuwsbrief