Een Happy Meal voor… volwassenen?! 🍔🎬
Helemaal vergeten te posten, maar dit vond ik té leuk om niet te delen!
Soms kom je een doelgroepbenadering tegen die tegelijk bizar én briljant is. Neem wat ik eind vorig jaar zag in Spanje. Neem wat ik eind vorig jaar in Spanje zag: een billboard van @McDonald’s met een Happy Meal featuring Friends-speelgoed. Joey, Phoebe, Monica, Chandler, Ross en Rachel als poppetjes.Alles ter ere van het 30-jarig jubileum van de serie Friends.
Mijn eerste gedachte? “Oh, wat leuk!”
Mijn tweede gedachte? “Maar wacht… waarom zou een kind hiermee willen spelen?”
En toen kwam mijn derde gedachte, toen eenmaal mijn beroepsdeformatie insloeg: “Aha! Ik snap het!”
Dit was helemaal niet voor kinderen. Dit was voor mij! De Friends-generatie. Mensen die de serie nog steeds schaamteloos bingen en zonder na te denken de derde rewatch starten. Wij zijn de ouders die bij McDonald’s komen en denken: Ja, natuurlijk wil ik een Phoebe-popje bij mijn burger!
👉 Moraal van het verhaal: Ken je doelgroep en trigger ze precies op datgene waar ze gevoelig voor zijn. McDonald’s deed dat hier briljant. Of het werkte? Absoluut. Het zorgde voor een enorme buzz rond het merk.
➡️ Maar wat vind jij? Briljant of bizar? Zou jij hiervoor naar McDonald’s gaan?